طرز نگهداری از باتری یو پی اس

طرز نگهداری از باتری یو پی اس

Rate this post

طرز نگهداری از باتری یو پی اس

طرز نگهداری از باتری یو پی اس به شما کمک می کند تا در هزینه های تعمیر یو پی اس و خرید دوباره ی باتری صرفه جویی کنید. باتری یو پی اس به دلیل اینکه از ماده ای به نام سیلد لید اسید می باشد نیاز به محافظت و نگهداری زیادی ندارد اما یک سری موارد هستند که در ادامه با آنها آشنا می شوید که باید آن را رعایت کنید تا نگهداری درست از باتری و یو پی اس انجام گیرد.

بابت نگهداری از باتری یو پی اس حتما موارد زیر را رعایت کرده تا یک یو پی اس با طول عمر بالا و بهینه داشته باشید. موارد زیر را به دقت مطالعه کنید.

در نگهداری از باتری یو پی اس به موارد زیر دقت کنید :

شارژ صحیح باتری یو پی اس

اگر شارژ و دشارژ باتری یو پی اس طبق جداول استاندارد و به طرز صحیحی انجام شود شما می توانید شاهد افزای چشمگیر عمر باتری یو پی اس شرکتتان باشید و اینکه عمر مفید باتری با انجام این کار به شدت افزایش پیدا می کند.

جهت شارژ و دشارژ باتری یو پی اس باید از دستگاه های تخصصی و پیشرفته استفاده کرد تا بتوان این عمل بسیار مهم را انجام داد البته نیروی متخصص هم در این زمینه باید وجود داشته باشد.

هرچند وقت یکبار هم بهتر است نسبت به بررسی ولتاژ باتری یو پی اس اقدام نمود. کارشناسان رام سیستم در این زمینه باتری که شارژ کامل دارد میزان ولتاژ ، شارژ و جریان آن را اندازه یری می کنند تا روند دشارژ و شارژ باتری به درست انجام شود.

پیشگیری از خرید و تعمیر یو پی اس با قرار دادن آن در دمای مناسب :

با مطالعه ی مقاله ی اهمیت سرویس دوره ای یو پی اس  مواردی که طول عمر یو پی اس را افزایش می دهد ذکر کردیم که باید این دستگاه در محیطی قرار گیرد که دمای آنجا مناسب باشد.

اگر دمای اتاق خیلی گرم باشد موجب خرابی باتری دستگاه یو پی اس می شود. گرما باعث می شود که گازهای زیادی در باتری ایجاد شده و در محیط پخش شود که همین امر باعث می شود  عمر باتری به شدت کاهش یابد.

دمای مناسب محیط برای نگهداری از باتری یو پی اس حداقل ۲۰ و حداکثر ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد.

طرز نگهداری از باتری یو پی اس
اقدام به بازدید دوره ای از باتری یو پی اس

بازدید دوره ای از باتری یو پی اس باعث می شود تا کارشناسان اتصالات و سرباتریها را به خوبی بررسی نموده و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنند. در هر بازدید افراد متخصص باید دقت کنند که اتصالات بین باتری ها بسیار محکم بوده و سرباتریها هم اکسید نشده اند ، باتری بیش از حد گرم و متورم نشده باشد.

در صورتی که سر باتریهای یو پی اس اکسید شده باشد اولین کار خارج کردن از مدار است و سپس سرباتری را با آب جوش و سمباده تمیز کرده تا بتوان حالت رسانا بودن در سر باتریها حفظ نمود.

در زمانی که اقدام به تمیز کردن سر باتریها می کنید باید دقت کنید که سولفات ها به پوست یا لباستان برخورد نکند چراکه خاصیت اسیدی بودن آن باعث می شود به پوست و لباستان صدمه ای شدید وارد شود.

با انجام سرویس دوره ای یو پی اس و بررسی تمام مواردی که در ادامه ذکر کردیم می توان گفت که عمر مفید باتری بالاتر می رود و می توان تمام ظرفیت باتری را به صورت کاملاً بهینه استفاده نمود.

البته می توانید با مطالعه ی مقاله ی تعمیر باتری یو پی اس  اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست آورید تا کاملاً متوجه اهمیت نگهداری از یو پی اس شوید.

طرز نگهداری از باتری یو پی اس
جلوگیری از تعمیر یو پی اس و باتری آن با استفاده از کیس

اگر می خواهید هزینه های تعمیر یو پی اس را کاهش دهید بهتر است از آن به طور کامل محافظت کنید چگونه؟ یکسری کابینت ها و کیس هایی در اندازه و ابعاد مختلف در بازار هستند که می توانید با توجه به تعداد و ظرفیت باتریها در رنگ های استاتیک که مقاومت بالایی هم در برابر زنگ زدگی دارند با ضخامت استاندارد تهیه کنید.

این کیس ها می توانند به طور کامل از باتری یو پی اس شما محافظت کنند که ضربه ای ، اتصال کوتاهی به آن وارد نشود. با این کار شما تضمین جیبتان را خواهید کرد چراکه دیگر نیازی نیست نسبت به تعمیر یو پی اس و سایر اجزای آن اقدام کنید.

البته اگر نیاز به تعمیر ups ، نصب و راه اندازی یو پی اس داشتید شرکت رام سیستم با داشتن نیروهای متخصص به شما در هر زمینه خدمات کاملاً حرفه ای با استفاده از دستگاه های فوق پیشرفته ارائه می دهد. برای مشاوره در زمینه ی تعمیر و استعلام قیمت روی لینک زیر کلیک کنید.