هزینه تعمیر یو پی اس چقدر است؟

هزینه تعمیر یو پی اس چقدر است؟

Rate this post

هزینه تعمیر یو پی اس چقدر است؟ و آیا تعمیر ایسیو بهتر است یا خرید یک یو پی اس جدید؟

آیا تعمیر UPS قدیمی (منبع برق بدون وقفه) مقرون به صرفه تر است یا جایگزینی آن با یک واحد کاملاً جدید؟ اگرچه هزینه اولیه تعمیر یک سیستم یو پی اس موجود می تواند کم تر از تعویض آن باشد، اما در نظر گرفتن هزینه راه اندازی و نگهداری یک واحد قدیمی در مقایسه با یک یو پی اس جدید و کارآمد تر مهم است.

 در هر صورت اگر تصمیم به تعمیر UPS خود گرفتید، حتماً از یک تعمیرکار یو پی اس مجرب کمک بگیرید تا از خرابی های بیشتر جلوگیری کنید.

هم چنین می توانید از خدمات تعمیر یو پی اس در محل نیز بهره مند شوید. توجه کنید که هزینه تعمیر UPS می تواند به نوع خراب و قطعه آسیب دیده بستگی داشته باشد.

محاسبه هزینه تعمیر مجموعه باتری UPS

منابع تغذیه اضطراری چندین بخش مصرفی دارند که مجموعه باتری پرهزینه‌ ترین بخش است که حداقل یک یا دو بار در طول عمر کاری خود نیاز به تعویض دارد.

هنگام تصمیم گیری در مورد تعویض یا تعمیر باتری UPS یا ارتقاء به یک سیستم جدید UPS چه هزینه هایی را باید در نظر بگیرید؟

محاسبه هزینه تعمیر مجموعه باتری UPS

تعویض باتری های یو پی اس

هنگامی که زمان تعویض باتری یو پی اس فرا می رسد، باید زمان خاموشی مجموعه باتری UPS برای آن برنامه ریزی شود زیرا منبع تغذیه اضطراری باید خاموش شود. اگر یک سوئیچ bypass تعمیر و نگهداری یو پی اس جداگانه یا پیکربندی موازی وجود داشته باشد، این کار ساده تر است.

با یک bypass تعمیر و نگهداری UPS، بار بحرانی را می توان به منبع تغذیه ثانویه یا منبع تغذیه اصلی در حین تعویض باتری UPS منتقل کرد. با پیکربندی UPS موازی، مشروط بر این که باتری مشترکی وجود نداشته باشد، یک یو پی اس را می توان از مدار خارج کرد، در حالی که دیگری بار بحرانی را پشتیبانی می کند.

روش جایگزینی واقعی هم چنین به طراحی سیستم UPS و این که آیا برای تعویض توسط کاربر یا مهندس تایید شده طراحی شده است، بستگی دارد.

باتری ‌ها انرژی الکتریکی را ذخیره می‌ کنند و هر چه آمپر ساعت (Ah) و ولتاژ DC رشته باتری بیشتر باشد، در صورت عدم رعایت روش‌ های صحیح برای تخلیه تصادفی و آسیب، خطر بیشتر می‌شود. تعویض باتری در حالت ایده آل باید توسط مهندسین خبره و آموزش دیده در هر دو سیستم برق DC و AC انجام شود.

با باتری یو پی اس خود چه کنید؟

ما از قبل می دانیم که سیستم UPS ما سالم است، اما مشکل اصلی باتری است. بنابراین راه حل این است که باتری قدیمی را با یک باتری جدید جایگزین کنید.

بیشتر پیکربندی باتری یو پی اس ۱۲ ولت ۷ آمپر ساعت تا باتری ۱۲ ولت ۷.۲ آمپر ساعت است. مطمئن شوید باتری جدید شما تمام نشده است که در غیر این صورت کار نخواهد کرد. معمولاً باتری های یو پی اس از نوع باتری های سرب اسیدی هستند.

در همین رابطه مقاله زیر را بخوانید:

پارامترهای مهم برای بالا بردن عمر یو پی اس

تعمیر و رفع سریع مشکلات رایج یو پی اس

چه مشکلات رایجی می تواند برای یو پی اس پیش بیاید؟ در ادامه بخوانید!

تعمیر و رفع سریع مشکلات رایج یو پی اس
مشکل: مصرف برق تجهیزات متصل بیش از ظرفیت بار UPS است.

راه حل: توان تجهیزاتی که به پریزهای باتری یو پی اس وصل می شوند نباید از ظرفیت یو پی اس تجاوز کند. برای اطمینان از این که اینطور نیست، توان هر یک از تجهیزات را با هم جمع کنید و کل مورد نیاز را با ظرفیت واحد مقایسه کنید که در پایین UPS یا در برگه مشخصات ذکر شده است.

در صفحه محصول وب سایت ما اگر مجموع مصرف برق تجهیزات متصل از ظرفیت یو پی اس بیشتر شود، برای عملکرد صحیح یو پی اس باید بار کاهش یابد.

مشکل: ذخیره سازی نامناسب واحد یو پی اس در صورت عدم استفاده.

راه حل: یو پی اس را به پریز برق AC وصل کنید و سعی کنید آن را روشن کنید. اگر یو پی اس روشن است، اجازه دهید دستگاه حداقل ۲۴ ساعت قبل از بازگشت به انبار شارژ شود. اگر دستگاه روشن نشد، باتری را تعمیر یا تعویض کنید. هزینه تعمیر یا تعویض باتری یو پی اس خیلی زیاد نخواهد بود.

چرا یو پی اس کار نمی کند؟

مطمئن شوید که سیم ها وصل است. مطمئن شوید که هر قطع کننده مدار در موقعیت روشن است یا در صورت نیاز فیوز را تعویض کنید. اگر این اتفاق به طور مکرر رخ داد، با یک ارائه دهنده خدمات مجاز تماس بگیرید. LED های یو پی اس را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مشکلی در سیم کشی باتری یا سایت رخ نداده است.