انواع یو پی اس از نظر ساختاری

انواع یو پی اس از نظر ساختاری

Rate this post

انواع یو پی اس از نظر ساختاری چیست ؟

 

 انواع یو پی اس از نظر ساختاری :

یو پی اس (UPS ) آفلاین یا (off-line)

در این مدل از یو پی اس  ها،بار های حساس از مسیر Bypass انرژی دریــافت میکنند و درصورت قطع شدن تغذیـه ی مسیر Bypass و یا قرار گرفتن ولتاژ آن خارج از محدوده قابل قبول و مجاز ، جایگزین خواهد شد .

اما هنگام عملکرد عادی یو پی اس،اگر اختلالی در محدوده ی مجاز ولتاژ Bypass رخ دهد به بار منتقل خواهد شد.

لازم به توضیح است که در بسیاری از این مدل یو پی اس ها ، در مسیر Bypass آن ها فرکانسهای رادیویی (RF) وجود دارد که تا حدودی از افزایش شدید و ناگهانی ولتاژ جلوگیری میکند.

یو پی اس آنلاین (On-Line)

این نوع یو پی اس که اصطلاحا یو پی اس Double Conversion نیز نامیده میشود بالا ترین میزان حفاظت را ارائه میکند زیرا بار همواره با یک ولتاژ تنظیم شده تغذیه میشود.

به عبارت دیگر حتی زمانی که برق شهر وجود دارد یک طرفه کننده شارژر و بخشهای فعال هست در حالت عادی هنگامی که بار انرژی خود را دریافت میکند به خوبی در برابر اختلالات برق شهر محافظت میشود.

چون یک طرفه کننده  یک سد در برابر نویز موجود در خطوط انتقال برق و نوسانات زودگذر ولتاژ عمل کرده و در نهایت یک ولتاژ خروجی کاملا ثابت شده را تامین میکنند.

یو پی اس لاین اینترکتیو (Line – Interactive)

این نوع یو پی اس (UPS)  شامل دستگاه هایی میشود که در آن ها سعی شده با اضافه کردن سیستم تنظیم ولتاژ در مسیر By pass عملکرد بهتری نسبت به سری Off-line ارائه شود .

دو نوع از متداول ترین سیستم های این رده یو پی اس مجهز به ترانس Buck/Boost و ترانس ferrorvesonat میباشد.

چنین سیستمی تاثیر بیشتری درکاهش هزینه  ها داشته و عمر مفید باتری در مقایسه با Off-Line بیشتر میشود.

برای تعمیر یو پی اس میتوانید با رام سیستم در ارتباط باشید تا یو پی اس شما را به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای تعمیر کنند و همچنین مثل روز اول به شما تحویل دهند.

برای در ارتباط بودن با رام سیستم میتوانید با راه های ارتباطی که در پایین صفحه وجود دارد در ارتباط باشید.